f7c849f2-0101-48db-a188-b74f67246675.jpg

Gülin Hayat Topdemir | Salon Rouge | Galeri Zilberman

102 B izlenme  
5.11.2020
Gülin Hayat Topdemir
Salon Rouge
4 Kasım - 26 Aralık 2015
Galeri Zilberman


Galeri Zilberman, Gülin Hayat Topdemir’in Salon Rouge isimli yeni sergisini duyurmaktan mutluluk duyar. Sanatçının galeriyle olan dördüncü kişisel sergisi 4 Kasım - 26 Aralık tarihleri arasında galerinin ana mekanında görülebilecek.
Kadın konusunu kendine has bir plastik dil ve sembolizmle yorumlayan sanatçı, galeriyle yaptığı bir önceki sergi Kara Kutu’da (2013), merkeze kendini alarak parçalara ayırmış, buradaki farklı kadınlara yoğunlaşmıştı. Sanatçı, Salon Rouge adlı yeni sergisinde bakışını kendisinden dışarı doğru, çevresine yöneltiyor ve çevresindeki kadınlar ve hikayelerini gerçekçi bir üslupla, gerçeküstü ortamlarda resimliyor. Kullandığı keskin ışıkla vurguladığı, sanatçının alamet-i farikası resimsel drama, kadınların ifadeleriyle dozunu biraz daha artırıyor. Onların yaşadıkları ve yaşayabilecekleri tekinsizlikler düş ve gerçek arasında bir yerde kendisini izleyicinin bakışıyla sabitliyor.
Arka planın sonsuzluğu içerisinde tek başına duran bu kadınlar, karanlık sularda veya karanlık ormanlarda yolunu kaybetmişlik kadar, bir hayatta kalma mücadelesini de sezdiriyor. Gizli bir cüret gösterişsiz bir kahramanlığa karışıyor.
Tarihi çok eskilere giden portre resmi geleneği, galeri mekanındaki özel kurulumla bir araya geliyor. Klasik bir müze kurgusuyla sergilenen resimlerde, belli belirsiz görünen kırmızı bir duman, kendini aynı renk bir mekanla bütünlüyor. Sanatçı resmettiği kadınların mücadele ve kahramanlığını kendine has üslubuyla bir masal serisine dönüştürüyor. 
Sergi katalogu için kaleme alınan metinde İnsel İnal, sanatçının üretimiyle ilgili şu değerlendirmelerde bulunuyor.   
“Müzede teşhir edilenlerle sanatçının işaret ettikleri arasındaki uyumsuzluğun resimlerin odağına yerleştiği sergi, müzenin teslim aldığı içeriği boşaltılmış nesnelerin fetişizmine kafa tutar. Sistemi besleyen röntgenciliğin oyununu ters yüz eder. Kadının fetişleştirilmesi ve üzerine tahakküm kurulması ile müzenin sanat eserine bakışı arasındaki parallelikle sanatçının sözü toplumsal bir eleştiriye dönüşmektedir.
Gülin Hayat Topdemir’in resimlerine kadın figürü hâkim. Şüphesiz Topdemir’in sembolistlerle ilişkilenmesi sadece bu kadın figürlerinin yansıttıklarından ibaret değil. Topdemir ayrıca sembolistlerdeki gibi romantik, lirik ama aynı zamanda topluma ve tabulara karşı sert bir tepkiyi de resimlerine yerleştiriyor. Kadın figürleri en temiz, saf ve ideal olanı yansıtırken, diğer yandan tekinsiz duruşlarıyla tedirgin edici. Kadın kötülüğün tetikleyicisidir, ahlak bozucudur, fetiştir. Topdemir’in figürleri saflık ve atfedilen toplumsal günahların kontrastlarıyla tuvallerde yerini alır. Toplumsal yapıyı şekillendiren kişisel mağduriyetlerini sessizliklerinden Salon Rouge Müze Mekanı’na akıtırlar. Taciz ve şiddete karşı sessiz kalmak mecburiyetinin yarattığı bilinçaltı dökümü, sembolistlerle birebir aynı kaynaktan beslenir; öfke.”
Müzik:Müzikotek
Devamı

Seçtiklerimiz