f7c849f2-0101-48db-a188-b74f67246675.jpg

Rahmi Aksungur | EU 48/6/N | Elgiz Müzesi

107 B izlenme  
6.04.2023
Rahmi Aksungur
EU 48/6/N
31 Ekim 2016 – 4 Şubat 2017
Elgiz Müzesi
 
Heykeltıraş ve akademisyen kimliğiyle çağdaş Türk heykel sanatının gelişimine önemli katkıları olan duayen sanatçı Rahmi Aksungur’un daha önce sergilenmemiş önemli 2 işi ile Elgiz Koleksiyonu, Yıldız Holding, Mustafa Balcı, Çağla Cabaoğlu, Haydar Halit Cenkeri, Kemal Servi ve Cengiz Akıncı Koleksiyonları’ndan gelen 14 yapıtı Elgiz Müzesi’nde yer alacaktır.
 
Jonathan Bastable ile yaptığı röportajda belirttiği gibi bu yapıtların birçoğunun ortak noktası gündelik hayattan nesneler olması. Bazısı kırmızı bir elma, yeşil bir biber, bazısı sarı bir yaprak ya da balık... Aksungur’a “Peki neden balık?” diye sorulduğunda sanatın genel anlamda entelektüel yaklaşımlardan yorgun olduğunu ve bu nedenle kendi seçimlerinin günlük hayatından objeler olduğunu söylüyor. Her ne kadar günlük hayattan olsalar da sanatçının objelerinin ölçekleri değiştirilmiştir. Çünkü heykeldeki kritik nokta Aksungur’a göre kütledir. Bu seçim izleyicinin dikkatini kütlesi değiştirilmiş devasa boyuttaki “elma”ya, “balık” veya “biber”e çekmekte ve bu da yapıta odaklanmaya yol açmaktadır.
İri bir kaya parçası boyutunda bir heykelin karşısında durmak, bu gündelik objelere aşırı derecede yakın plandan; neredeyse dürbünle bakılıyormuş hissi yaratmaktadır. Bu devasalık, dikkatinizin toplanmasına ve odaklanmanıza neden olur. Buna ilaveten kaide üzerinde sergilenen bir Aksungur yapıtı, temsil ettiği objenin dışında, başka bir anlam kazanır. Bu ölçekteki bir balık veya meyve heykeli, bakanda bir anıt, bir abide etkisi yaratıyor ve bir heykelin varlık nedeninin temsil ettiği objeyi yüceltmek, önemini vurgulamak olduğunu düşündürtüyor.
 
Küratörlüğünü Haşim Nur Gürel’in yaptığı sergi Elgiz Müzesi’nde 31 Ekim 2016 – 4 Şubat 2017 tarihleri arasında ziyaret edilebilir.
 
Müzik: Müzikotek
Devamı

Seçtiklerimiz