d579ba1d-1de9-4555-ad70-f96e65b15b27.jpeg

Aysun Oz | Fısıltı | Cadde 160 Art Gallery

129 B izlenme  
1.09.2023

Aysun Oz

"Fısıltı"

26 Şubat-26 Mart 2022

Cadde 160 Art Gallery

 

Cadde 160 Art Gallery’de Aysun Oz’un “Fısıltı” başlıklı solo sergisi 26 Şubat - 26 Mart 2022 tarihleri arasında izleyiciyle buluşuyor. “Sanat üretmeyi varoluş sürecinin önemli bir eşlikçisi olarak gören sanatçı için resim yapmak, form üretmek, hayatının bir bölümünde yaptığı bir aktivite değil, hayatı algılayış ve kavrayış biçimi. Bu kavrayışta sanatçı, içsel devinimlerini ve yaşam dinamiğini doğadan aldığı ilhamla yakalayabildiğini söylüyor. Doğadan her geçen gün uzaklaştığımız, gerçekle simülasyonun birbirine karıştığı metaverse çağında sanatçıya göre yaban hayatın bir parçası olduğumuzu hatırlamak bize çok uzak, tıpkı içimizdeki çocuğa ya da çocukluğa uzak oluşumuz gibi. Kendine özgü figür dilini heykellerinde de gördüğümüz Aysun Oz, farklı malzemeler deneyimlemenin yaşamın içinde değişmeye ve dönüşmeye olanak tanıdığını söylüyor. Doğa için ‘en önemli içsel kaynağım’ diyen sanatçının, ekilip biçilen bahçelerde geçen çocukluğu, bitkilerle ve kuşlarla olan arkadaşlığı resimlerinin arketipini oluşturuyor. “Doğada karşılaştığınız heybetli bir ağaç size bir yandan muhteşem ve güzel gelirken bir yandan ürkütücü de gelebilir. Nereden baktığınız ve onunla kurduğunuz bağ onunla ilişkimizi belirler” diyen sanatçının yapıtlarında yer alan pticalar da buna benzer bir yabansılığı taşır. Çocukluğundan itibaren hayal dünyasında kurguladığı pticalar; “kuş-insan” melezi imgesel varlıklar, sanatçının resimlerinin ana karakterini oluşturuyor. Bu karakterler post-truth çağında bizi ‘çocukluk çok saf, temiz bir dönemdir’, ‘Çocuk olmak ne güzeldir’ diyen yeni kapitalizm çağının romantik çocukluk mitine karşın sanatçı, çocukluğun saf, masumane gösterilen tarafına, çocukluğa yapılan güzellemenin dışına çıkan bir önermeyle karşılık veriyor. ‘Çocukluk cehennemdir’. Sanatçı bu düşüncesini kendi cümleleriyle şöyle ifade ediyor; “Tüm çocukluk fotoğraflarınızda mutlu çocuk olmanız mümkün değildir. Belki buradan bakabilirsek bugün ‘en mutlu’ en yaşamsal ihtiyaçları giderilmiş çocuğun bile bir binada, bu binanın içinde bir dairede, bu dairenin içinde bir odada ‘tüm dünyaya bağlanabildiği’ internetiyle aslında ne kadar köksüz ve bağlantısız bırakıldığını görebiliriz sanki.” Giderek eksildiğimiz, yabancılaştığımız dünyanın karşısında onu ifade ediş biçimlerimizin de kısırlaştığı bir zamanda saf, yalın ve masum çocuk mitinin mutlaklaştırılmasına karşın Aysun Oz “fısıltı” başlıklı sergisiyle bizi çocukluğun sevimli, naif, romantik haline değil, yetişkinlerin ötelediği, irrite eden, yaban haline, kucaklaşamadığımız çocukluğumuz ile yüzleşmeye davet ediyor”.

Lütfiye Bozdağ Sanat Eleştirmeni 

Devamı

Seçtiklerimiz