8b4168d5-ad2e-4e36-9496-8b50bc14c98e.jpg

İçerisi ve Dışarısı | Galeri 77

120 B izlenme  
30.11.2022

İçerisi ve Dışarısı

Gayane Avetissian/Roman Kakoyan/

Harut Mnatsakanyan/Arthur Tonakanyan

8 Eylül - 23 Ekim 2022

Galeri 77

“İçerisi” ve “Dışarısı” kavramları insanoğlunun yerleşik hayata geçtiği ilk zamanlarda, özellikle kendini güvende hissetme ihtiyacı ve korunma içgüdüsüyle birlikte ortaya çıkarak zaman içinde gelişmiştir. Hayatın daha basit olduğu bu ilk zamanlarda dışarıdaki tehlikeden uzak kalmak amacıyla korunaklı mekânları, yani içeride olmayı arzularken, özellikle kent kültürünün gelişmesiyle artan nüfusun sebep olduğu olumsuzluklar (sağlıksız ortamlar, kriminal tehlikeler, kargaşa ve uyumsuzluklar) bizleri dışarıda daha iyi ve güvenli bir hayatın olabileceği ihtimaliyle yüzleştirdi.

Geldiğimiz noktada günümüzün mekân anlayışı; homojen, geçirimsiz, koordinatları tanımlı ve sabit olmaktan ziyade sürekli “arada” olan, çok katmanlı, geçişken, her an yeni gediklerin açıldığı, içerisi ve dışarısının birbirine sızdığı, akışkan bir mekâna işaret eder. Güvenli olarak addettiğimiz “içerisi” ile bunun haricinde kalan tüm güvensiz alanları temsil ettiğine inandığımız “dışarısı” kavramları zamana ve şartlara bağlı olarak sıklıkla bir diğerine dönüşüyor. Galeri 77, “güvenli alan” arayışındaki bizleri bu muğlak ve akışkan durumu sorgulamaya, galeri olarak yeni temsil etmeye başladığı Gayane Avetissian, Roman Kakoyan, Harut Mnatsakanyan ve Arthur Tonakanyan’ın işleri üzerinden okumaya ve anlamlandırmaya davet ediyor.

 

Galeri 77’nin Karaköy’deki mekânında 23 Ekim tarihine kadar devam edecek “İçerisi ve Dışarısı” isimli sergi, bu sene eserleri Türkiye’de ilk defa sergilenen yetenekli dört genç sanatçının sunduğu yenilikçi ve taze bakış açısıyla, bizleri güvenli alan arayışlarımızın zamana ve şartlara bağlı olarak hem içeride hem de dışarıda sağlanabileceği gerçeğiyle yüzleştiriyor. Bu güvenli alanı Gayane Avetissian’ın işlerinden olduğu gibi tamamen kendi içimizde/bedenimizde, Roman Kakoyan’ın işlerinde olduğu gibi dışarının kontrollü şekilde içeriye kabul edildiği ara çözümlerde, Harut Mnatsakanyan’ın işlerinde olduğu gibi dışarıyla bağı tamamen kesilmiş, geçirimsiz izole iç mekânlarda veya Arthur Tonakanyan’ın eserlerinde olduğu gibi ya tamamen güvenli gördüğümüz kırsal alanlarda ya da dışarının bizi iyi hissettiren parçalarının içeriye taşındığı daha hibrit hayali mekânlarda yakalayabiliyoruz. Türkiye’nin en önemli uluslararası sanat etkinliği sayılan ve bu yıl on yedinci edisyonunu gerçekleştirecek olan İstanbul Bienali’nin Paralel Etkinlikleri kapsamında yer alan sergi, Galeri 77’nin Karaköy’deki mekânında tüm sanatseverler tarafından ziyaret edilebilir.

 

 

Devamı

Seçtiklerimiz

Bizi Whatsapp'ta takip edin