Sanatçı İstanbul’da yapmış olduğu bu yerleştirme ile aslında sanatsal tartışmada mevcut ama saklı olan bir cevabın hipotezini inşa etmektedir. Tarihi köşkün iki ayrı katına yayılacak olan sergide; seramiklerin dışında sanatçı ile bütünleşmiş olan folyo, neon ve tuval yerleştirmelerine de yer verilecek. Reyle’nin kendine has seramiklerinin Kashan seramikleri ile olan buluşması ve diğer eserleri 08.06 – 31.08.2017 tarihleri arasında Galeri Artist Gümüşsuyu’nda ziyarete açık olacak.
“Anselm Reyle 90 lı yılların sonlarında büyük ölçekli tuvaller, bulunmuş objelerden yapılmış heykeller ve neon içeren yerleştirmelerini üretmeye başladı. Bu alışılagelmemiş meteryal arayışında naylon folyolar veya aynaları keşfetmişti. Bu yeni malzeme Reyle’ nin eserlerinde geleneksel malzemelerin yerini almıştı. Her kompozisyonunu sıradan olmaktan kurtarıp anıtsal bir büyüklüğe getiren sanatçı için bu yaklaşımını “stripe painting” adını verdiği tuvallerine de neon yerleştirmelerine de uyguluyordu. Reyle öte yandan güncel sanat dünyasında çok kullanılan ve marka haline gelmiş malzemeleri ve motifleri kendi perspektifinden yorumluyor onlara yeni bir anlam boyutu katıyordu. Sanatçı bunu “ Klişe olma yetisine sahip şeyler ilgimi çeker (...) Onları tekrar gerçekten hareket edebilsin diye yeniden modellerim’ diye açıklıyor.
Anselm Reyle'nin eserleri, modernizme yakından bağlıdır; ödünç alma, eleştirme ve yeniden keşfetmeyi bir pratik olarak benimseyen Reyle bu yöntemlerin tümünü aynı anda ve bir arada kullanmaktan kaçınmamaktadır. İlk soyut ressam Otto Freundlich'ten esinlenen ve Jackson Pollock ve Barnett Newman'ın yarattığı teknikleri kullanan Reyle, “Hard- Edged Stripes” ve Soyut Ekspresyonizmin hareketli fırça vuruşları gibi unsurları bilinçli bir şekilde yeniden üretiyor.