47011781-ccb6-4597-b152-bad7517caf8d.png

Art Frieze NY Sanat Fuarı Yazan:Banu Çarmıklı

Banu Çarmıklı

7 yıl önce




Paul Mc Carthy “Balloon Dog”

Art Frieze ‘in bugüne kadar düzenlediği en büyük fuar NY’da ikinci kez açıldı. Bardaktan boşanırcasına yağan yağmura rağmen dünyanın farklı yerlerinden gelen sanatseverler, Randall's Island Park’a akın ettiler.


Tom Friedman ”Circle Dance”,2010

Fuarın heykel parkında küratörlüğünü Tom Eccles’in yaptığı seçkideki yapıtlar birbirinden güzeldi. Giriş alanında yer alan Paul McCarthy’nin “Balloon Dog (2003)” adlı kırmızı şişme köpek, aynı başlığı taşıyan Jeff Koons’un bir eserine alaycı göndermede bulunması dikkat çekiciydi. Tom Friedman’ın “Circle Dans” adlı heykeli de sanatseverlerin ilgi odağıydı.


Hans Peter Feldmann 2013


Valeska Soares, Finale, 2013 Galeria Fortes Vilaça Sao Paulo


Rodney Graham, "Sunday Sun", Işıklı Pano, 1937, Lisson Gallery

180 galeri, 1000 sanatçı ve 40 ülkeden resim, heykel, video, enstalasyon, fotoğraf, performans çalışmalarının yer aldığı ve genç sanatçıların ağırlıklı olduğu fuar bende hayal kırıklığı yarattı. 


Tom Friedman - Untitled Pizza 2013


Jim Lambie Price Unspecified 2013 Metal Box (Paris)


Isabel Nolan 2013

Art Basel, Frieze Art London’dan görmeye alıştığım kaliteli, güçlü işlere bu fuarda rastlamadım. New York’daki bu fuar daha çok yeni sanatçıların sunumuna odaklanmış. Büyük ebatta çalışmaların olduğu fuarda ölçüler gösterişli olmasına rağmen içeriğin kuvvetli olmadığını gördüm. Kanımca büyük galeriler önemli işlerini Art Basel’e saklamışlar. Etrafta kurulan VİP Lounge, Lüks Kafeler fuara bir ambiyans katmış.


Terence Koh

Amerikan galerileri tarafından temsil edilen Çinli sanatçıların sayısındaki artış, Kavramsal işlerin yanında dini temalı eserlerin yoğunlukta olması ve kadın sanatçıların sayısındaki artış fuardaki dikkati çeken unsurlardı. Dünyanın önemli birkaç galerisinin yanında yeni galerilerin çoğunlukta olması gözlemlediğim bir başka noktaydı.


Nilbar Güreş

Türkiye’den Rampa ve Rodeo fuarda dikkat çeken galerilerdi. Nevin Aladağ, Nilbar Güreş, Servet Koçyiğit, Leyla Gediz gibi sanatçıları temsil eden Rampa’ya yoğun bir ilgi vardı. Nilbar Güreş’in Deustche Bank koleksiyonuna gitmesi beni çok sevindiren bir olay oldu. Yabancıların Türk sanatçılarına ilgisi oldukça fazlaydı. Deutsche Bank’ın Küratörü Alex Peake ‘nin Nilbar Güreş için Americano Otel’de düzenlediği gecede sanatçı özel olarak “Palais de Tokyo Paris” için özel ürettiği çalışmayı ilk kez bizlerle paylaştı. Yemek esnasında sanatçı ve küratör arasındaki soru-cevap şeklindeki sohbet ilginçti.


Taner Ceylan, Paul Kashmin Galeri

Paul Kashmin Galeri’de Taner Ceylan’ın tuval çalışmasına yoğun bir ilgi vardı. Sanatçıyla yaptığım kısa sohbetten sonra Türk sanatçılarımızın enternasyonal platformda gösterdikleri performanstan gurur duydum.


Servet Koçyiğit, Gün Batımı, 2012 El yapımı tığ işi 128 x 218 cm, Rampa

Bildiğim kadarıyla fuarlar, sanat piyasasındaki yenilikleri gösteren, koleksiyonerleri sanatçılarla buluşturan, günümüz sanatçılarının çağdaş yorumlarını görebileceğimiz kısacası galeri ve sanatçıya en çabuk ulaşabileceğimiz platformlar. Sonuç olarak Frieze NY bunu başarmış görünüyor. Diğer bir tespitim ise fuarlarda satış ve ziyaretçi sayısının önemli bir rol oynadığı ancak NY Frieze’in bu anlamda belli bir çıtayı yakaladığını maalesef sanmıyorum. Kanımca ABD’deki kötü giden ekonominin yansımaları ziyaretçi ve koleksiyoner sayısına etki etmiş görünüyor. Önümüzdeki sene NY Frieze, Londra Frieze’deki “Masters” bölümünü NY’da da açmayı düşünüyor.


Jonathan Horowitz - Rainbow Flag Painting at Frieze New York


Jenny Holzer, 2012


Damien Hirst - NothingIs A Problem For Me 1992 - White Cube

New York’da Art Frieze dönemine denk gelen Chelsea’deki galerilerdeki sergiler Frieze’den daha etkileyici ve dikkat çekiciydi.


Anish Kapoor, Lisson Gallery


Yazı ve Fotoğraflar: Banu Çarmıklı


Daha fazla bilgi için aşağıdaki linki TIK layabilirsiniz.
http://www.banucarmikli.com/

 



En Çok Okunanlar